خرمشهر

خرمشهر

فرهنگیان
خرمشهر

خرمشهر

فرهنگیان

داستان به زبان فارسی، انگلیسی و عربی

   پسری بود عصبانی مزاج که همواره کنترل خود را از دست می داد [ روزی ] پدرش برایش یک کیسه میخ آورد  و به او گفت :ای پسر عزیزم از تو می خواهم که هر وقت که عصبانی شدی و کنترل خودت را از دست دادی یک میخ را به دیوار چوبی باغ بکوبی . پسر نیز نصیحت پدر را پذیرفت و به آن عمل کرد ... در روز اول 37 میخ را کوبید ، اما کوبیدن میخ به دیوار چوبی باغ کار آسانی نبود ، بنابراین کم کم شروع به کنترل کردن خود در هنگام عصبانیت کرد، و از آن به بعد میخ های کمتری را می کوبید ، و در خلال چند هفته توانست جلوی عصبانیت خود را بگیرد و میخ نکوبد هنگامی که پدرش آمد ،پسر او را از موفقیت خود آگاه کرد ، پدر از این تحوّل خوشحال شد ، و به او گفت : اما اکنون باید هر روز که می گذرد و تو عصبانی نمی شوی ، یک میخ را بیرون بکشی .

پسر هر روزی که عصبانی نمی شد یک میخ را بیرون می کشید ،تا اینکه میخ های دیوار چوبی را تمام کرد .بعد از آن پسر نزد پدر آمد و دوباره به او خبر داد که کار را تمام کرده است .پدرش او را کنار دیوار( پرچین ) برد و به او گفت : آفرین پسرم ، ولی الآن به سوراخهای دیوار نگاه کن این دیوار قبلا اصلا اینچنین [ سوراخ سوراخ ]  نبوده است ،و افزود :هنگامیکه در حالت عصبانیت چیزهایی را به زبان می آوریم ، تأثیر آن در دیگران همانند سوراخ میخ ها ست [ که در دیوار بر جا می ماند ] .

تو می توانی دیگران را با چاقو( سخن بد) بزنی و چاقو را بیرون بکشی ، اما اینکه چندین  بار از آنها معذرت بخواهی اهمیتی ندارد ، زیرا که اثر زخم  برجا می ماند.

ترجمه شده توسط ؛ علی عبادی نسب

ان شاءالله که بپسندید  ادامه مطلب ...

آیا می دانید آخرالزمان امن ترین شهر کجاست و باید به کجا پناه برد؟

به زودی کوفه از مؤمنین خالی می شود و علم مخفی می شود از آن همان گونه که مار در سوراخ خود مخفی می شود. سپس ظاهر می شود علم به شهری که به آن قم می گویند و معدن علم و فضل می شود.
مرحوم حاج شیخ عباس قمی(صاحب مفاتیح الجنان) در کتاب سفینة البحار(ج7، ذیل حرف ق) به نکاتی پیرامون قم و ویژگی های آن پرداخته و به روایاتی اشاره کرده است که به امن بودن این منطقه توجه شده است. از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است: اگر مصیبت بر شما وارد شد، بر شما باد به قم که آنجا مأمن فاطمیون است.  ادامه مطلب ...

ایا می دانید شیعه واقعی از منظر حضرت فاطمه (س) کیست ؟

شیعه واقعی از دیدگاه حضرت فاطمه زهرا(س) کسی است که قلب و زبانش با آن حضرت همراه باشد و از دستورات ائمه معصومین(ع) پیروی کند.

ایا می دانید شیعه واقعی از منظر حضرت فاطمه (س) کیست ؟

- مردی همسرش را به نزد حضرت فاطمه(س) فرستاد تا از ایشان سوال کند که آیا او از پیروان و شیعیان آن حضرت محسوب می شود یا نه که حضرت فاطمه(س) در پاسخ فرمودند: به شوهرت بگو اگر به آنچه خواسته و هدف ماست عمل می کنی و از آنچه ما نهی می کنیم، بیزاری می جویی، بدان که از شیعیان ما خواهی بود. در غیر این صورت از شیعیان ما نخواهی بود.
زن جواب را به اطلاع شوهر خود رساند. مرد از این پیام بسیار ناراحت شد و فهمید که مسوولیت شیعه بسیار حساس و سنگین است.  ادامه مطلب ...

آیا می دانید ان چه عملی است که همه خوبی ها را از بین می برد؟

امام صادق علیه السلام :
الغضب مفتاح کل شر
الکافی ج 2 ص 303
غضب کلید تمام بدی هاست

پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله می فرمایند :
الغضب یفسد الایمان کما یفسد الخل العسل
الکافی ج 2 ص302 
غضب ایمان را فاسد می کند مانند سرکه که عسل را فاسد می کند